در راستای تحقق، اهداف مذکور، سیاستها ذیل، حاکم بر تمام برنامههای آموزشی دبیرستان است:
1- اهمیت دادن به علم و اخلاق در کنار یکدیگر و پرهیز از ارزیابی دانشآموز صرفا براساس نمره
2- تولید علاقه در دانشآموز نسبت به درس توسط دبیر مربوطه به عنوان مهمترین عامل پیشرفت درسی دانشآموزان
3- ایجاد روحیه خودباوری در دانشآموزان و دوری از هر گونه یاسپراکنی
4- انجام گرفتن تدریس در تمام دروس براساس طرح درس
5- داشتن تاثیر جدی تکالیف در وضعیت تحصیلی دانشآموزان به منظور عادت دادن ایشان به انجام تکالیف به نحو احسن
6- تاکید بر انجام تکالیف به نحو «انجام تکلیف در همان روز اعلام شده» به منظور کاهش فشار درسی دانشآموزان و دور کردن ایشان از روحیه تسویف
7- تاکید بر حضور دانشآموزان در کلاس با آمادگی کامل
8- یادگیری عمیق و مفهومی دروس در عین توجه و تسلط کافی و کامل بر مطالب کتاب
9- سختگیری آموزشی (بررسی تکالیف، پرسش کلاسی و ..) در طول ترم متناسب با اهداف مدرسه و برگزاری امتحانات پایانترم به صورت استاندارد به دلیل سنجش ایشان با دانشآموزان سایر مدارس
10- اتخاذ تدابیر لازم پس از امتحانات میانترم و پایانترم با هدف ارتقای سطح یادگیری دانشآموزان و براساس تحلیل آماری
11- تاکید بر مطالعه دروس براساس شیوه متناسب آن از طریق آموزش دانشآموزان در ابتدای ترم، توسط دبیر مربوطه
12- احترام کامل به شخصیت دانشآموزان در عین پیگیری دقیق مسائل درسی
13- تاکید بر انتخاب تنبیه «اخراج دانشآموز از کلاس» به عنوان آخرین مرحله تنبیه به منظور جلوگیری از زدوده شدن قبح آن
14- تاکید بر حضور منظم دانشآموزان در کلاس و اهمیت دادن به تمام دروس
15- تنوعبخشی به شیوههای آموزی، ارتقای کیفیت فعالیتهای آموزشی و توسعه منابع انسانی